Dagens ridning & tanke

Idag så var jag ute i skogen med Venus, en häst i stallet som jag rider denna veckan. Red henne i alla gångarter ganska kravlöst då det är de jag ska göra med henne. Fint väder & skönt att komma ut lite. 
 
Hur ellerhur så satt jag innan idag & tänkte på en grej. Nämnligen att rida med hörlurar. Vad tycker ni om det? Jag rider nästan aldrig med hörlurar. Om jag har musik på när jag rider så har jag det i högtalaren så att både jag & hästen hör. Musik gör mig mer avslappnad & gör även min häst med avslappnad. Känns som att man är mer "med" i vad som händer omkring sig om man har i högtalaren. Har man hörlurar så kanske man inte är lika med på vad som händer runt omkring? Jag har ingen aning det är bara så jag tänker + att de kan väl vara kul för hästen att också få höra lite musik ;-)
 
Vet inte om det syns, men har hörlurar på bilden. Det var endast för att relatera till ämnet. 

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (Publiceras inte)


Din bloggadress:


Kommentar: