Märkeshets

Känns som att ridsporten blivit allt mer "snobbig" på senare år. Känns som att man på något sätt mäter sig med vem som har finast och dyrast grejer. Jag personligen går mer på vad jag tycker är snyggt och vad som är bekvämt. Om jag hittar ett schabrak jag tycker är snyggt på rean för 50kr, ja men då köper jag det. Jag bryr mig inte jätte mycket om märket. Sen om jag hittar ett dyrt märkesschbrak som jag jätte gärna vill ha, fine vill jag ha det så mycket och är i behov av det då kan jag köpa det. Men jag köper det då för mina egna pengar. Jag resonerar som såhär. Jag rider inte för att visa upp mig, jag rider för att jag tycker det är kul och för att utvecklas mer och mer. Därför lägger jag hellre pengar på träning så man kan komma någon vart och då avstå från dedär dyra schabraket för 700kr. 
Sen är det självklart kul att ha något med ett fint märke på men samtidigt så kan jag hitta ett minst lika snyggt om inte snyggare på hööks för en tredjedel av priset. Detta är vad jag tycker och tänker om detta. Nu är det så att alla tycker olika och bara för att jag tycker såhär så ska ingen ta illa upp, för det är bara mina åsikter :) 
 
 





Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (Publiceras inte)


Din bloggadress:


Kommentar: